werk & foto's - Reisverslag uit Ayr, Australië van Denise & Tom Herwerden - WaarBenJij.nu werk & foto's - Reisverslag uit Ayr, Australië van Denise & Tom Herwerden - WaarBenJij.nu

werk & foto's

Door: Denise & Tom

Blijf op de hoogte en volg Denise & Tom

06 Oktober 2004 | Australië, Ayr

We hebben werk! We plukken zucchinis (courgettes). Het is hard werken, je staat de hele tijd gebukt want die dingen groeien dicht bij de grond en het is natuurlijk best warm. Vooral met lange mouwen, lange broek, dikke sokken, hoed op en handschoenen. Denise zag eergister tijdens het plukken nog een grote slang voorbij schieten. Maar het verdiend wel goed, 12.50 dollar per uur (na belasting). Ongeveer 6/7 euro, hier is dat veel. 7 Uur 's ochtends beginnen we en dan is het 5 tot 7 uur werken 6 dagen per week.

• 06 Oktober 2004 - 05:27

Papa Mary Jeroen:

Gefeliciteerd! Leuk dat jullie nu werk hebben, kijk wel uit voor die glibberige glijders. Enne, door de knietjes, watch your back.XXX

• 06 Oktober 2004 - 06:04

Roni:

Iieeuuww..een slang..ik kan me direct voorstellen hoe Denise daarop reageerde haha...gefeliciteerd met het baantje...werk ze!

groetjes, mama

• 06 Oktober 2004 - 07:55

Frank:

Oh, KICK ASS! Lekker courgettes plukken, nou jah, het is iig beter dan niets toch? Veel plezier alvast met de job want jullie zullen een extra zakcentje wel nodig hebben. Een slang, cool! Was dat nou een Boa Courgetta? Laat het maar weten bij het volgende bericht! Iig nog steeds heel veel plezier in Australie. MTSBWY DOEI!

• 06 Oktober 2004 - 08:52

ROB:

Ha die Tom en Denise,
    Gefeliciteerd met jullie baantje! Wel zwaar als ik het goed begrijp. De hele dag gebukt staan, zo zal God het niet met ons bedoeld hebben, behalve dan als je dan zucchinis (courgettes) mot plukke!
    Maar waarom zijn jullie zo dik gekleed, terwijl het best wel warm is? He?
    Geef daar nou eens antwoord op! He?
    Goee tip misschien? -liggend plukken- (hoef je niet te bukken) en dat rijmt.
    Over werktijden gesproken; 'In mijn tijd...(iets met twee uur per nacht slapen en de rest werreke)...Nee, hoor, eerders andersom! Hihi!

Groetsjes ROB
    (denk aan jullie ruggen, je hebt er maar EEN)

• 06 Oktober 2004 - 08:58

ROB:

Ha die Tom en Denise,
    Maar waarom zijn jullie zo dik gekleed, terwijl het best wel warm is? He?
    Geef daar nou eens antwoord op! He?
    Goee tip misschien? -liggend plukken- (hoef je niet te bukken) en dat rijmt.

Groetsjes ROB
    (denk aan jullie ruggen, je hebt er maar EEN)

• 06 Oktober 2004 - 11:38

Robbert:

hey gasten, mooi dat jullie werk hebben. Kunnen jullie straks weer leuke dingen gaan doen. zaterdagen zijn niet wat ze geweest zijn, maar we maken er het beste van. groetjes robbert

• 06 Oktober 2004 - 19:54

Papa & Mama:

Hai di hai. Je kunt ook vertellen dat je 12,50 euro wil i.p.v dollars.Zouden ze daar intrappen? Hoeveel dagen/weken mag je plukken? Eens is het natuurlijk klaar. Maar voorlopig heb je lekker werk.Prachtige foto's hebben jullie gemaakt.Waarom hebben jullie warme kleding aan ? Muggen? Beestjes?
    Nou tot schrijfs maar weer!
    groet van iedereen

• 10 Oktober 2004 - 13:10

Oma Nel En Martin:

Hallo Tom en Denise,
    Leuke foto's van jullie voor Ayers Rock! Dat jullie werk hebben is natuurlijk ook goed nieuws, voor Tom zijn die Courgettes natuurlijk "gesneden koek". Sinds wij jullie berichten en reacties lezen hebben wij gemeend de evolutie te moeten volgen (anders ga je achter lopen) en zitten op een cursus "AFKO's".
    Hierbij onze 1ste poging:
    hst 2day @ u. gen8. 2moro bbq? xje!

• 03 November 2004 - 13:03

Charlotte(je Zusje):

hallo Tom en Denise.
    ik hoorde dat jullie eerder terug komen.
    en dat jullie de boerenkool wel erg missen.
    xxx-jes van charlotte.