Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Denise & Tom Herwerden - WaarBenJij.nu Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Denise & Tom Herwerden - WaarBenJij.nu

Adelaide

Door: Denise & Tom

Blijf op de hoogte en volg Denise & Tom

01 September 2004 | Australië, Adelaide

We zitten nu in Adelaide. Vanaf Melbourne hebben we over de Great Ocean Road gereden naar Adelaide. We zijn gestopt in Torquay, Otway national Park, Warnambool en Mt Gambier.
In Otway zagen we voor het eerst een koala, drie zelfs. We zaten daar bijna helemaal alleen op een camping midden in een bos. Er waren alleen nog een Australische man en een vrouw. 's Nachts hoorden we heel hard, zwaar gegrom uit het donker komen, maar niemand wist wat het was.

Gister hebben we de verjaardag van Denise gevierd. We zijn naar een wildlife park geweest waar je tussen de kangaroos en emus kon lopen en ze voeren en aaien. En we hebben een koala geaaid.
's Avonds hebben we wat wijn gedronken, nou ja, Denise wat wijn, Tom heel veel wijn en bier.

Morgen gaan we naar Port Augusta en daarna naar Coober Pedy. Hopelijk word het dan wat warmer, maar dat zal wel!

Straks gaan we een fotoshop zoeken voor de foto`s en ze gelijk proberen er op te zetten.

• 01 September 2004 - 06:51

Papa Mama:

Hallo Jongelui !
    Leuk weer wat te horen van jullie. Dat gegrom uit de bosjes is de Australische springdakkangaroo. Die maakt rare geluiden!Niet gevaarlijk. Heb je de mail van de autotips al kunnen lezen? Wij zijn er g benieuwd naar fotos!
    Groetjes allemaal

• 01 September 2004 - 09:23

Robbert:

hey tom en denise
    hebben jullie het een beetje naar je zin?
    cool dat jullie al zoveel hebben gedaan en gezien. Hier is t dagelijks leven weer begonnen, alleen de zaterdag nachten zijn een stuk stiller. veel plezier nog.
    mzzl rob & fam

• 01 September 2004 - 16:43

Frank:

KOALA's... leuk! Hebben ze niet gebeten, de emoe's? die schijnen nogal dol te zijn op glimmende dingetjes zoals piercings en dergelijke. Gaaf dat jullie al zo'n eind gereisd hebben. Keep on moving and may Sucky be with you guys! Gegrom in de bosjes? Denise... was het Tom niet? DOEI!

• 01 September 2004 - 18:14

Roni:

Denise en Tom,

Hieronder een berichtje van een poster op het forum die in Australie woont "grijns"

"En van mij ook gefeliciteerd
    Haha, Australia in vogelvlucht.
    Melbourne is leuk in het centrum.
    Het Centrum is langwerpig en de tram daar gratis, dus gemakkelijk hop-on/off om de bezienswaardigheden te zien.

Het is vertandig van hun om nu richting Alice Springs en Ayers Rock (Uluru) met daarnaast The Olgas te gaan.
    Overdag is het nu om deze tijd rond de 25 graden en s'nachts rond het vriespunt.
    Zelf heb ik om deze tijd van het jaar ook op de dag 'The Rock' beklommen en bovenaan in het boek wat geschreven.
    De eerste 15 meter is zonder een ketting, want er zijn altijd stijve harken die denken dat het een peuleschilletje is.
    Deze lui moeten, omdat er de eerste meters geen houvast is, dan afhaken.

Tussen Adelaide en Alice Springs is ook een leuke plaats en die heet Coober Pady.
    Daar komen de Opals vandaan en leven de zoekers, en zijn ook hun huiskamers, onder de grond.
    Ik wens hun een goede reis."

Ik kan niet wachten op de foto"s, ben zoooo benieuwd:))
    daaag groetjes van Mamma

• 02 September 2004 - 17:52

Jacky!:

Haai guys,
    Fijn dat alles nog steeds goed loopt :) En denise gefeliciteerd nog :)
    Have fun daar!
    Kusje Jacky

• 03 September 2004 - 17:36

Dennis:

Nog gefeliciteerd met je verjaardag Denise.ik hoorde dat julie richtig woestijn gaan?En zoals Robert al zij het erg rustig zaterdag nacht.Have lots of fun and nevermind!

• 06 September 2004 - 16:21

Roni:

Denise & Tom

Bedankt voor de verjaardagskaart, vind het lief dat jullie aan me gedacht hebben. Die kaart is toch niet representatief voor hoe jullie toestand nu is hè? :)))))

Thomas heeft zowaar een bos bloemen voor me gekocht, ja ja hoe vind je dat? Hij dacht natuurlijk, nu is Denise er niet dan moet ik het maar doen;)

pssst, waar blijven de foto"s?

groetjes van Mama

• 12 September 2004 - 10:39

Ineke Ravestein:

Hoi Tom en Denise
    Eindelijk ff de tijd genomen om jullie site te bekijken, volgens mij hebben jullie één groot avontuur met allemaal nieuwe indrukken en doen jullie een enorme levenservaring op. Leuk voor het thuisfront om jullie op deze manier te volgen. Nog heel veel reisplezier en blijf goed op jullie zelf passen.
    groetjes.

• 12 September 2004 - 14:03

OME ROB:

HOI tom en denise
    gefeliciteerd met pas verworven aankoop.
    wel even goed in de gaten houden dat je er per ongeluk geen diesel ingooit, als het apparaat bijv. euro 95 behoeft.
    maar ja, dat hoef ik jullie natuurlijk niet te vertellen.

groetsjes, rob

• 12 September 2004 - 14:12

Rob:

volgens mij was het de zuid-australische Hanzebrink; een vervaarlijk en uiterst aggressief beestje met doorgaans een rothumeur, vooral op maandagmorgen.
    Ze voeden zich met kleine knaagdieren, vlinders en menselijk afval, Muziek luisteren doen ze echter niet en dat maakt ze tot de 'pre-cambaraten'...
    ofwel een niet graag gezien en byzonder luidruchtig beestje!
    TIP VAN DE WEEK: gewoon terugbrullen en anders zeggen dat je de politie belt.

Groetjes ROB

• 13 September 2004 - 14:53

ROB:

Teveel drinken is niet goed voor een mens! Vraag dat maar aan het koala-beertje.`Morgen gaat het trouwens 29 graden celcius worden, dus doe uit die winterjas.
    Ik heb trouwens Photoshop in mijn computer zitten. Leuk dat bij jullie de dagen weer langer worden en hier korter...21 september staat bij jullie de zon op 35 graden zuiderbreedte en bij ons op 52 graden noorderbreedte. De zon is bij jullie dan te vergelijken (de hoogte van de zon) die wij zien gedurende half mei tot eind mei.
    Lekker hoog zonnetje dus. December is meneer de zon recht boven jullie kruin, als de zon doet, wat van hem verwacht wordt.
    Zullen we daar maar vanuit gaan? Na zoveel jaren?Gisteren heb ik iemand ontmoet die mij toegang kan verschaffen tot het TNO in Delft. Daar hebben ze een zonlicht-simulator. Dus je typt een tijd in, noorder- of zuiderbreedte en de tijd van het jaar. Een lamp gaat schuiven, net zoals het blad waarop die lamp haar licht projecteert.
    Bedoeling uiteindelijk zal zijn dat ik iemand, of mijzelf fotografeer met dat licht, wat er zal zijn op een willekeurige plek op aarde.
    Het zuiden van Australie zal me hoogstwaarschijnlijk niet ontgaan.
    Ik ga jullie berichten!

Groetjes Rob

• 13 Oktober 2004 - 22:55

Zeey:

Hey Tom, wassupp maaaan? damn boy i am so jealous of u man,,,, shitttttt, sitting there in da sun and im stuck here in crap ass holland. Well it looks like you already saw alot in AUS. When u go there u think holland is shit dont u? but hey i gotta go now so u take care of ur self and ur gurl and dont drink too much and dont get kicked buy a kangaroo. Peaaze, zeey